Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Wtorek, 2025-01-07 ( Imieniny: Juliana, Lucjana)

Biuletyn Informacji Publicznej - Gmina i Miasto Ulanów - Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Urząd Gminy i Miasta w Ulanowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej bip.ulanow.pl.

Data publikacji strony internetowej: .

Data ostatniej istotnej aktualizacji: .

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych

Niezgodności:

Niewielka część załączników publikowanych jako skany dokumentów w formie plików PDF nie jest dostępna cyfrowo.


Wyłączenia:

  1. mapy,
  2. pliki wytworzone przez podmioty inne niż Urząd Gminy i Miasta w Ulanowie i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów, których dostosowanie do wymagań dostępności nie jest możliwe z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych,
  3. dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2020 r.,
  4. treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań, nie uaktualniane ani nie poddawane zmianom po dniu 23 września 2020 r.

    - są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

 

Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:

  1. wersję kontrastową,
  2. możliwość zmiany rozmiaru tekstu,
  3. widoczny fokus,
  4. wyróżnienie odnośników,
  5. tekst alternatywny dla elementów nietekstowych typu grafika, fotografie, odnośniki.


Według powszechnie dostępnego narzędzia do oceny stron "Test – European Internet Inclusion Initiative" (pod adresem internetowym: http://checkers.eiii.eu/), strona internetowa www.bip.ulanow.pl spełnia wymagania w 99,97%

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: .

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Jacek Cudziło - koordynator ds. dostępności, e-mail: cudzilo@ulanow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 15 8763 041 wew. 18. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury odwoławczej

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Urząd Gminy i Miasta w Ulanowie mieści się w jednym budynku, przy ul. Rynek 5, w centrum miasta. Budynek wyposażony jest w dwa wejścia. Dla osób z niepełnosprawnością ruchową dostosowane jest wejście od strony zachodniej bezpośrednio z parkingu z wyznaczonym miejscem dla osób niepełnosprawnych – znajduje się pochylnia zabezpieczona barierkami.

Parter budynku dostępny jest dla osób z niepełnosprawnością ruchową, pozostałe kondygnacje nie są dostępne dla osób z niepełnosprawnością ruchową, ponieważ w budynku nie ma windy. W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób. Korytarz dostosowany jest dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku i jest przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.

W budynku nie zapewniono możliwości obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Banery/Logo